poniedziałek, 25 stycznia 2016

Twist

Zdecydowałam się na wyszycie pierwszego w życiu samplera.

Tym razem jest to skomplikowane wyzwanie, gdyż oprócz krzyżyków będzie trzeba wykonać ściegi specjalne, znane na pewno osobom zajmującym się needlepointem, ale mi jeszcze nie.

Jest to tak zwany Sampler, czyli rodzaj wzornika.
Rozmiar: 144x288 krzyżyków.

Szybko udało mi się skompletować materiały potrzebne do tego haftu.

Zdecydowałam się na jasnobeżową Aidę 18ct i tu pojawiły się problemy :(
Po pierwsze, moje poczucie estetyki cierpi przy połączeniu koloru kanwy z różową muliną, bleee.
Druga sprawa, znacznie poważniejsza: aida jest doskonała do wyszywania krzyżykami, ale nie sprawdza się przy ściegach specjalnych, gdy potrzebne są dziurki co 1 nitkę. Wg twórcy schematu najlepszym materiałem do tego haftu jest len i teraz już to wiem :(
Próbowałam zrobić najprostsze elementy, kratkę i gwiazdkę i kicha! Widać to zwłaszcza na gwiazdce, gdzie nitka nie wychodzi idealnie z materiału.

Dlatego będę teraz musiała poszukać lnu 32 lub 36ct.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz