środa, 25 listopada 2015

Pamiątka rodzinna

Moja babcia podarowała mi właśnie cenną pamiątkę rodzinną.
Jest to obrus lniany o wymiarach 105x125cm wykończony prześliczną koronką o szerokości do 25cm.


Obrus został wykonany przez moją praprababcię Rozalię jakieś 100 lat temu! A może i więcej :)
Po śmierci Rozalii w 1923r. trafił w ręce prababci Heleny, następnie babci Teresy, a teraz należy do mnie :)

Rodzina babci pochodzi z Wilna, praprababcia Rozalia spoczywa na tamtejszym cmentarzu.
Na szczęście w czasie repatriacji obrus został zabrany do Polski.

Jak to z takimi pamiątkami bywa przez te wszystkie lata obrus przeleżał nieużywany. Byłaby wielka szkoda, gdyby się pobrudził. U mnie też chyba spędzi czas w szafie i przekażę go córce w stanie niezmienionym :)

Nie mam pojęcia ile czasu spędziła Rozalia nad jego wykonaniem, ale zdaję sobie sprawę, że musiały to być długie godziny. Moje dzieci patrzyły z niedowierzaniem , gdy im powiedziałam, że obrus nie został kupiony w sklepie, ale wykonany ręcznie :)

A teraz zdjęcia szczegółowe:
Piękny kwiatek

I drugi

Listek

Kilka szachownic

 Serduszka

Kropeczki

Jednym słowem ARCYDZIEŁO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz