piątek, 30 stycznia 2015

Diamond embroidery - czyli mozaika z Chin

Na chińskim Aliexpressie można znaleźć różne różności :)
Gdy ostatnio szukałam zestawów do haftu natknęłam się na nową/starą technikę wykonywania obrazów.
Chodzi mianowicie o mozaiki, z niewiadomych powodów nazwane "diamond embroidery".
W zestawie otrzymuje się materiał z nadrukowanym schematem, tylko zamiast wyszywać krzyżykami przykleja się do materiału małe koraliki, dżeciki, czy jak to tam nazwać.
Widziałam na filmie, że dobrze radzą sobie z tą techniką nawet dzieci.
Każdy kryształek ma wymiar 2,5 x 2,5mm, czyli na 1cm2 przypada 4x4=16 sztuk.
Wybrałam średni rozmiar obrazu 40x40cm, aby były widoczne szczegóły. Daje to 40x40x16=25600 elementów.
Jestem bardzo ciekawa efektu, teraz pozostaje mi czekać na przesyłkę.
Oto wzór:

A tak wygląda przyklejanie:

 I fragment z już przyklejonymi elementami:



5 komentarzy:

  1. ale to piękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. wstawię zdjęcia, gdy tylko paczka dotrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super :) Czekam z niecierpliwością na wpis mozaikowy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem ciekawie wygląda, koniecznie podziel się wrażeniami, jak zaczniesz już zabawę ze swoim zestawem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekanie na przesyłkę jest najgorsze, ale dam radę :)

    OdpowiedzUsuń