sobota, 17 marca 2018

Urodzinowy tort

Zbliżają się 97 urodziny mojego dziadka Jurka. Z tej okazji przygotowałam dla niego fartuszek na butelkę z winem (oczywiście czerwonym wytrawnym).


Dziadek ma bardzo pogodne usposobienie. Podziwiam go zwłaszcza za codzienny uśmiech, który nie schodzi z jego twarzy mimo problemów ze zdrowiem. Mam nadzieję, że ten niewielki podarunek sprawi mu przyjemność.

Kilka danych hafciarskich:
Autorką wzoru jest Нагорная Надежда
Tak wygląda całość:

Dla moich potrzeb wykorzystałam tylko dolną część wzoru, gdyż fartuszek nie jest zbyt duży i uroczy szczurek niestety się nie zmieścił. Zrezygnowałam też z iskierek, które nie były zbyt widoczne na białym tle. Od siebie dodałam za to wspaniałą liczbę 97.

Fartuszek ma gęstość 64 oczka na 10cm, czyli 16ct.
Zgodnie ze schematem krzyżyki i półkrzyżyki haftowałam dwiema nitkami muliny, natomiast kontury jedną lub dwiema.

Tak się przedstawiają same krzyżyki i półkrzyżyki

A tu już z konturami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz