niedziela, 14 stycznia 2018

Wesołych Świąt - sampler

Wszystkim Czytelnikom mojego bloga składam najserdeczniejsze życzenia - trochę spóźnione, ale szczere ;)

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!


Dzisiaj kilka słów o samplerze, który skończyłam wyszywać dopiero przed chwilą. Dostałam go w zeszłe święta, pisałam o tym w poście Prezent od Świętego Mikołaja


Wzór został opracowany przez firmę DMC dla muliny Coloris i zwykłej. 
Postanowiłam, że wyhaftuję go "w polskiej wersji językowej". I tak oto powstawał sampler "Wesołych Świąt".

Oprócz tradycyjnych krzyżyków znalazły się tu ściegi specjalne needlepoint oraz French Knot nazywane przeze mnie kropeczkami.

Zmiana napisu z "Christmas time" na "Wesołych Świąt" wprowadziła spore zamieszanie w ułożeniu pozostałych elementów, musiałam również nieco powiększyć pole haftu. 

No i przyznaję się, że nie zastosowałam się do instrukcji, w której było napisane, by ściegi specjalne wyszywać dwiema nitkami muliny - jak dla mnie wyglądałyby zbyt grubo, a przy jednej nitce haft zyskał na lekkości.

Przyznam się, że to pierwszy haft, w którym tak zaszalałam. Zazwyczaj ściśle trzymam się schematu, tu dałam się ponieść inwencji twórczej, przez co moja praca stała się zupełnie niepowtarzalna. 

Czas na zdjęcia :) Na początek kilka ujęć z etapu wyszywania.

Zestaw mulin, kanwa 14ct

 Pierwsza śnieżynka

Bombeczka

Czas zacząć przygotowania do ...

Piernikowa chatka

Choineczki

Wieniec

Kolejne płatki śniegu


Gwiazdkowe drzewko

Na samplerze świątecznym nie może zabraknąć reniferów

Choinka przyozdobiona bombkami

To chyba jest szyszka

Po wyszyciu tego elementu zrobiło mi się radośnie

Świerkowa gałązka

Bombko-śnieżynka

I jeszcze kilka zbliżeń na sceny główne już po wypraniu.



A całość prezentuje się tak:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz