piątek, 17 listopada 2017

Monogram A

Rok temu otrzymałam od DMC nagrodę za umieszczenie w galerii obrazu wykonanego muliną tej firmy. Kolorowe motki czekały cierpliwie, aż wpadnę na pomysł, jak je wykorzystać. I dziś mogę się pochwalić pierwszą pracą.
Ozdobna litera A została wyhaftowana na Aidzie 16ct, dwiema nitkami muliny DMC z serii Coloris o numerze 4504.




Wybrany przeze mnie wzór jest nieco bardziej skomplikowany - z ozdobną gałązką oplatająca literę A. Schemat jest jednak przeznaczony do wykonania jako jednokolorowy, więc w trakcie haftowania uznałam, że "co za dużo, to niezdrowo" i zrezygnowałam z gałązki.

To jest moja pierwsza styczność z wielokolorową muliną, dlatego przed rozpoczęciem wyszywania podpytałam koleżanki z grupy na FB jak sobie z nią radzić, aby haft dobrze się prezentował. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Kilka najważniejszych porad zapiszę sobie "ku pamięci":

  • wyszywamy pełnymi krzyżykami,
  • pierwszy rządek od lewej do prawej, wyższy rządek od prawej do lewej i tak na zmianę, kolumny - analogicznie,
  • nie tniemy nitki na początku, tylko dobieramy kolorystycznie w trakcie haftowania,
  • przy wyszywaniu dwiema nitkami staramy się, aby zmiany kolorystyczne pojawiały się równocześnie,
  • wzory symetryczne dobrze wyglądają, gdy kolory również układają się symetrycznie.
Przygotowanie do haftu (z zieloną muliną na gałązkę, z której później zrezygnowałam)


Podstawowe kolory dla nr 4504: brązowy, beżowy, bordowy i różowy. Z początku myślałam, że będą się one powtarzały właśnie w tej kolejności. I tu niespodzianka - w środku motka miałam np. 10cm brązowego, 15cm beżowego, 2cm różowego, a potem znowu beżowy i brązowy. A bordowy był dopiero za jakieś 50cm. Ale taka zmienność w niczym nie przeszkadza przy haftowaniu, za to praca robi się niepowtarzalna.

Seria Coloris to 24 motki o następujących numerach i nazwach:
4500 orlik ogrodowy
4501 polne kwiaty
4502 kamelia
4503 glicynia
4504 hortensja
4505 wrzos
4506 wiosna
4507 bugenwilla
4508 oszroniony widok
4509 granitowe wybrzeże
4510 klon
4511 babie lato
4512 USA
4513 Londyn
4514 Wenecja
4515 Paryż
4516 tort szwarcwaldzki
4517 chochlik
4518 wiejska posiadłość
4519 dzwonki św.Mikołaja
4520 świąteczna opowieść
4521 wielka przestrzeń
4522 kanadyjska noc
4523 północny wiatr

W zeszłym roku dostałam w prezencie od Mikołaja zestaw zawierający 8 motków tej muliny, więc niedługo pewnie znowu coś pokażę.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz